Тірек-қимыл жүйесінің аурулары, олардың алдын-алу

  • Есіңде сақта!
    Қозғалтқыш жүйесі ештеңеге шақырылмайды - онсыз адам тұра алмайды, жүре алмайды немесе басқа қимылдарды жасай алмайды. Өкінішке орай, ешкім жасармайды, сондықтан біздің негізгі қолдау кейде сенімсіз болып қалады.

Тірек-қимыл жүйесі — бұл қаңқаны құрайтын барлық сүйектердің, олардың буындарының (буындар мен синартроздар), сондай-ақ соматикалық бұлшықеттердің және барлық көмекші құрылғылардың жиынтығы. Барлық сүйектер остеондар немесе гаверсиандық жүйелер деп аталатын құрылымдық бөліктерден тұрады. Олар сүйек тақталары, олар бір-біріне салынып, коллаген талшықтарынан және минералды элементтермен сіңдірілген ақуыз заттарынан тұрады. Пластиналардың арасында остеоцит жасушалары бар асқабақ тұқымы түрінде қуыстар бар.

Тірек-қимыл жүйесінің функциялары:

— тіректі — денені қолдайды, ішкі мүшелер мен бұлшықеттерді бекітуге жауап береді,

— қорғаныс — ішкі ағзаларды қорғайды,

— моторлық — адамның қозғалысына жауап береді,

— серіппелі — әртүрлі соққыларды, созылуларды, сілкіністерді жұмсартады,

— гемопоэз — қан айналымы және гемопоэз процестеріне қатысады,

— метаболизм — зат алмасуға қатысады.

Әдетте, тірек-қимыл жүйесі аурулары әртүрлі ауырсыну мен ыңғайсыздықты қатты айтады:

Омыртқаның остеохондрозы — денені немесе басын айналдырғанда қысылумен, қолдың әлсіздік сезімі, икемділіктің нашарлауы, бас ауруы және әлсіздік және т.б.

Артрит және артроз — бұл аурулардың екеуі де әртүрлі сипаттағы ауырсынумен бірге жүреді. Артрозбен ауырсыну тек қозғалыс кезінде пайда болады, артрозбен бірге ол тыныштықта да азаймайды. Артрозбен бірге құрғақ қысылулар, сондай-ақ бірлескен қозғалыстың нашарлауы байқалады. Артритпен бүкіл денеде қаттылық бар. Екі ауру бірлескен деформациямен бірге жүреді, артрит сонымен бірге ісінумен сипатталады.

Ауырсынуды, (подагра) қарқынды бірлескен ауырсынумен (көбінесе аяқтар ауырады), буын айналасындағы терінің қабынуымен және қызаруымен тануға болады.

Сколиоздың негізгі белгілері: әлсіз қалып, омыртқаның қисықтығы, жүрістін өзгеруі, иықтың асимметриясы, жауырын мен жамбас, арқадағы ауырсыну, бас ауруы, әлсіздік, кеуде пішінінің деформациясы.

Анкилозды спондилит немесе анкилозды спондилит (омыртқа буынының қабынуы) ауырсынумен сипатталады, бұл кейде ішек аймағында және сыртқы жамбас аймағында ауырады, иілу қиындайды, тіпті терең тыныс алу, түшкіру және жөтел ауырсынуды тудырады.

Синовит ауырсынумен, ісінумен, шектеулі қозғалғыштығымен және буын пішінінің өзгеруімен сипатталады. Кейде тері қызарып, температура көтеріледі. Ерекшелігі — сұйықтықпен қозғалатын дорбаның тізе буыны аймағында пайда болуы.

Миозит ауыр тартылумен сипатталады (ауырсыну қозғалғанда күшейеді), бұлшықеттерде тығыздау бар (кейде түйіндер пайда болуы мүмкін). Ауру аяқ-қолдарға, арқаға, төменгі арқаға немесе мойынға әсер етеді, сондықтан қозғалыс шектеулі. Жалпы интоксикацияның белгілері де тән: қалтырау, терлеудің жоғарылауы, безгегі, жалпы әлсіздік және бас ауруы.

Тірек-қимыл жүйесінің ауруларынын алдын алу жолдары:

1. Көбірек қозғалу. Кеңсе қызметкері жарты сағат сайын жүгіре алмайды, бірақ әр сағат сайын тұрып, дене мүшелерін илеу мүмкін емес, бірақ қажет.

2. Сіз не жейтініңізге назар аударыңыз. Дұрыс тамақтану — денсаулықты сақтаудың кепілі. Өздеріңіз білетіндей, семіздікке шалдыққандар әрдайым әртүрлі дене жүйелерінің ауруларының қаупіне ұшырайды.

3. Физикалық белсенділікті белгілі бір мөлшерде ғана шектеңіз. Егер сіз үнемі салмақ көтеруге тура келсе, ерте ме, кеш пе денеңіз бүлінеді.

4. Кәсіби спорт — бұл қос қылыш. Шамадан тыс жаттығу шамадан тыс жүктеме салдарынан остеоартриттің пайда болу қаупін арттырады, сондықтан барлық нәрсені қабылдауға тырысыңыз.

5. Кальцийдің жетіспеушілігін сүт, ірімшік, күнжіт тұқымы, сарымсақ және тағы басқалар сияқты кальцийге бай тағаммен толықтырыңыз.

6. Темекі шегуден және алкогольді ішуден аулақ болыңыз, бұл сүйектердің кальцийді сілтісізденуіне және остеопороздың дамуына әкеледі.

7. Көбірек демалыңыз. Тірек-қимыл жүйесі сізді алаңдатпаса да, сіз тірек-қимыл аппараты бар санаторийге барып, диагностикалық және профилактикалық шаралардан өте аласыз. Шипажайдың аумағында жай жүрсеңіз де, сіз иммунитетті күшейтесіз, стрессті азайтып, дене тонусын жақсарта аласыз.

Ден-саулығынызды сақтап, аман болыңыз!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

Scroll Up